A RABUL EJTETT FIDESZ - FUTUR

Írta: futur

A RABUL EJTETT FIDESZ

2014.02.06. 15:47

Tud valaki jobb okot az ország elhagyására annál, mint hogy ezek a elkezdenek atomerőművekkel baszakodni? Orbán köre végérvényesen rabul ejtette a Fideszt, ami még jól is elsülhetett volna, ha Viktor úgy dönt, nem hagyja magát, és egy megújult, működő Magyarországot épít, és nem darbokra tépi, majd elássa a maradékot hogy az a föld alatt rohadjon tovább. A rabul ejtett képviselők valószínűleg akkor is megszavaztak volna mindent, ha a kétharmados főnök az országot nem Észak-, hanem Dél-Korea felé irányította volna. Persze akkor nem lehetne nyomatni ezt a marketingkormányzást, mert arra hosszabb az út, nem lehet végigkamuzni.

droid.jpg

Nagyjából három oka lehet annak, hogy a fideszes képviselők Orbán Viktor apró robotjaiként bármit megszavaznak, még egy olyan 3000 milliárdos hitelfelvételt is, amiről semmit sem tudnak.

1. Ők is kapnak minden ellopott forintból
Nagyon kockázatos lenne egy ilyen rendszer sikeres működtetése. Ha így lenne az Ángyán Józsefhez hasonlók már beszéltek volna erről. Működhet azonban a “ha becsicskulsz, kap a városod néhány százmillát, amit majd úgy tűntetsz el, ahogy akarod”-stratégia, amit nagyon finoman, lehallgatásálló mondatokban is elő lehet adni.

2. Megfenyegették őket helyi érdekeltségeik, családjuk tönkretételével
Ez is elég rizikós, mert ha valaki nem retteg eléggé, és kiborítja a bilit, szarlavinát indíthat el. Működhet ez is virágnyelven, pl. “Aki nem működik együtt a párttal, kockáztatja közös céljainkat, és mindannyiunkat veszélybe sodor! Az ilyen ember nem a Fideszbe való, hanem valami egészen más helyre kerül.” Vagy nagyon-nagyon agresszív megfélemlítéssel.

3. Gonosz mind
Ez így nem valószínű. Érthetetlen, hogy olyan arcok, mint a félrelökött Pokorni, miért hagyják tönkretenni egész politikai karrierjüket, és még az elért eredményeiket is bemocskolni ebben az iszonyatos fosviharban, amit Orbán őrjöngő hatalomvágya hajt. Mondjuk, ha a Balogh József-féle úriemberekre gondolunk, bármikor felbukkanhat közöttük egy Hannibal Lecter vagy egy Ian Watkins.

+1 A fentiek keveréke
Politikusok lettek, mert bele akartak szólni a történésekbe, hatalmat akartak. Látva, hogy Orbán totális idiótákkal és/vagy hatalomfíliában szenvedő betegekkel veszi körül magát, akikből kézivezérléssel épít védőgyűrűt, összeszarták magukat, majd beálltak a sorba megalkotva a külső gyűrűt. És most kussolnak, mert a zsákmányból nekik is jut bőven.

A rabul ejtett képviselőkre, az élőhalott szavazóbázisra és az jövőbe telepített checkpointjaikra építve kétharmad nélkül, de még kormányon folytatják Magyarország kifilézését a következő négy évben. Valószínűleg annyit sem adnak majd a látszatra, mint most, a zombisereg a nyílt utcán fogja felzabálni a testünket.

157 komment · 2 trackback

Címkék: politika közélet orbán fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://futur.blog.hu/api/trackback/id/tr575801786

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Putyint akarja átverni az LMP balhékirálynője? 2014.02.07. 11:24:49

. "Sto Paks" díszeleg Szél Bernadett pólóján, vagyis, kérünk még 100 Paksot. A felirat ezt jelenti kb. az összes szláv nyelven. A második sorban a "Paks Top" üzenet olvasható, amit konyhai angolsággal akár "Paks a csúcs" üzenetként is fordíthatunk. P...

Trackback: Mutatjuk, miben menjen szavazni a rejtőzködő, félős baloldali 2014.02.07. 11:10:57

. Így álcázd magad, ha félsz, hogy a Fidesz pribékjei kiszúrják a szavazókör felé tartva a politikai preferenciádat! „Ha félnek, megteszik-e akár azt, hogy felvesznek egy narancssárga pólót, kitűznek egy I love Fidesz jelvényt, tesznek egy narancsot ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirwalter 2014.02.07. 00:43:24

"Tud valaki jobb okot az ország elhagyására annál, mint hogy ezek a elkezdenek atomerőművekkel baszakodni?"

Nem jó a kérdés. Jobb indok kell neked? Miért?
Ha nem tudsz, vagy nem akarsz itt élni, és úgy gondolod, máshol majd jobb lesz majd neked, akkor próbálj máshol szerencséd. De nem küld el senki, sőt, visszavár. A többi a Te dolgod.

A bejegyzés persze keserű/ideges/rosszindulatú/paranoiás, de ha úgy érzed, máshol jobb idegállapotban leszel, akkor tedd, amit tenned kell!

[megmondoember] 2014.02.07. 01:29:36

"1. Ők is kapnak minden ellopott forintból"
Naná, hogy kapnak. Hiszen kapnak a minimálbér háromszorosának megfelelő képviselői tiszteletdíjat, bizottsági plusz díjat, költségtérítést, stb. Havonta minimum félmillió nettót. És mindezért semmit nem kell tenniük, csak a gombot nyomogatniuk. A legszomorúbb, hogy ebben az országban minium 2 millió másik emberileg nulla húshalmaz van, aki bármikor a helyükre ugrana ezen feltételek mellett.

"2. Megfenyegették őket helyi érdekeltségeik, családjuk tönkretételével"
Emlékszünk még a trafiktörvényt bíráló képviselőre? Aki egyszer csak, amikor kezdett túl nagy lenni a felhajtás az ügy körül, elhallgatott, nem adott több nyilatkozatot. Persze véletlenül sem azért, mert veszélyben érezte magát és családját. Nyilván meggyőzték a fideszes érvek.

"3. Gonosz mind"
Nem, a legtöbbjük nem az. Csak a társadalom legaljából származó, elvtelen és semmit sem érő ember, aki tudja, hogy ez a gombnyomogatás az egyetlen lehetősége arra, hogy valaha is minimálbérnél többet keressen. Azt meg, hogy az ország hova jut, leszarják, mert egyrészt túl buták ennek meglátáshoz, másrészt meg mert a kognitív disszonancia és az elfojtás nagy úr, és nem engedik nekik beláttatni, hogy társbűnösök a nemzetellenes bűncselekményekben.

M_R 2014.02.07. 01:40:31

@sirwalter:

" De nem küld el senki, sőt, visszavár. A többi a Te dolgod."

Ja nem küld el - csak ha maradsz megdöglesz - vagy lehetsz közmunkás egy következő stadionépítésen,,,

Ide senki nem vár vissza..

Kámasuka 2014.02.07. 01:57:34

Pakojj, hajrá elvtársam. Emigráns qrmányt!

Kámasuka 2014.02.07. 01:59:03

@[megmondoember]: 'Nem, a legtöbbjük nem az. Csak a társadalom legaljából származó, elvtelen és semmit sem érő ember, aki tudja, hogy ez a gombnyomogatás az egyetlen lehetősége arra, hogy valaha is minimálbérnél többet keressen.'

Nyilván, aki többet keres mint a minimálbér, már csak az adó miatt is a bolsikat sjrja vissza..:)))

JT_Biopower 2014.02.07. 02:28:56

Ők áldozatok! ;) Nem hagyják, hogy a földi halandó állampolgár bemocskolja magát a nagy háborúban.

Szerintem ilyen tekintenben az mszp profilja is nagyon hasonló. Az 1-es pontra látjuk a példát.

Hawks 2014.02.07. 02:38:44

ezt a szar picsogást...

hungarisztan 2014.02.07. 03:23:57

@[megmondoember]: Télleg megmondtad... :o) +1!

„3. Gonosz mind
Ez így nem valószínű.”

Nem gonosz, csak elvtelen, gerinctelen féreg. Mind, és ez nem valószínűségi kérdés, hanem ténykérdés, hiszen látjuk őket magunk körül. A Pokorni-féle díszfideszesek is azok, mert ők is statisztálnak.

Semmi nem számít, csak a della. Nincsenek elvek még látszat szintjén sem, tegnap gyűlölik a ruszkikat, ma titkos paktumot kötnek velük, szabadságharcot hirdetnek az EU ellen, de azért tartják a markukat az ellopható EU-támogatásokért, ellenzékben hallani sem akarnak bizonyos dolgokról, s hazaárulóznak, kormányon meglépik ugyanezeket, kommunistáznak orrba-szájba, miközben soraikban annyi a virtigli komcsi, mint égen a csillag, s az ügynökök megismerhetőségét elsőként szavazták le, elvileg úgynevezett keresztényi értékeket hirdetnek, gyakorlatilag kriminalizálják a társadalom legelesettebbjeit, és a sort napestig lehetne folytatni. A választóik pedig tapsolnak ehhez az immorális köpönyegforgatáshoz, ami a pénz beszél, kutya ugat bölcsesség mentén sorakozik fel. Tetszik nekik a minta, kopírozzák kicsiben is. Mindent lehet és mindennek az ellenkezőjét is. Következmények nincsenek, hajrá magyarország.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.07. 03:57:11

"Tud valaki jobb okot az ország elhagyására annál, mint hogy ezek a elkezdenek atomerőművekkel baszakodni?" - hülye és álszent kérdés.
Ezért senki nem hagyja el az országot. Azért hagyja el az országot sok ember, mert bizony egy szar hely, ahol nem lehet megélni.
Ezért mennek el emberek. Mert akár csak Ausztriában is többszörösét megkereshetik annak, amit Magyarországon csak elméletben, mert ugye munka az nincs egyáltalán.
Na ez az oka a kivándorlásnak, nem holmi atomerőművek. Üres a hasuk.

És igen, mindegyik felsorolt jellemző áll az összes politikusra, nem csak a FIDESS-re. Az MSZP-ről is régen is és most is derülnek ki mocskos dolgok. Az más kérdés, hogy a látencia a korrupciós ügyekben hatalmas, mivel egyik érintettnek sem érdeke, hogy kiderüljön róla a dolog. Tehát ami kiderül, mellé még oda lehet képzelni tízszer, hússzor ennyi ügyet is. Bár a látencia miatt ez is csak találgatás.

Mellesleg ne mutogassunk másokra, hogy a politikus a gonosz tetű. Tudomásul kell venni, hogy a politikus is magyar ember. A jó átlagot képviseli, sőt, talán még felette is van képzettségben, végzettségben. Tehát ez a képviselői mentalitás látlelet a magyar társadalomról. A mocsok emberek közül kerül ki a mocsok képviselő is. Ez képviseleti a demokrácia csodája, amikor a képviselőinket nézzük, a saját választásunk eredményit látjuk, tükörbe nézünk. Tudom, ez fájdalmas, de ez van, senki nem tehet róluk, hogy oda kerültek, csak mi. És senki nem változtathat ezen csak mi. Mondjuk sok alternatíva nincs, így marad a kivándorlás, jópár év múlva brit, német, svéd állampolgársággal a zsebben, aztán talán jobb felhozatalból választhatunk, mint a magyarországi. Vagy ha nem is mi, de majd a gyerekeink.

Pszt! 2014.02.07. 04:55:02

Tegye mindnki a szívére a kezét! A magyarok 99%-a boldogan megszavazna bármit a havi félmilliós fizetésért.

röhögő 2014.02.07. 05:29:48

Nem unnyátok még Paks ekézését?

én már a fény gyermeke vagyok 2014.02.07. 05:36:49

Aki pénzért szolgál rossz célokat, az bizony szar ember.
Aki erőszakol másokat, hogy a rossz céljait benyeljék,
az bizony gonosz.
Aki zsarolással és fenyegetéssel vesz rá másokat, hogy a rossz célokat szolgálják,
amikből ő anyagi előnyöket szerez,

az bizony gonosz bűnöző.

...
a fideszesek, ha rossz célokat erőszakosan szolgálva gazdagodnak, akkor ők egy szervezett bűnözői csoport.

Melyik a kérdéses ?

- a céljaik ?
- az eszközeik ?
- a gazdagodásuk ?

Szerintem egyik se kérdés.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.07. 05:50:01

@én már a fény gyermeke vagyok: fidess helyett írhatod, hogy magyar politikus... mind egykutya, ezt időről időre bebizonyítják
nem fidesz betegség ez, csak ők maxolták ezt ki mostanra
a szűzlányként indult LMP is már belekeveredett mindenfélébe, ne legyünk naivak, a politika nem lehet más, csak ilyen (mármint Magyarországon)

@Pszt!: na erről beszéltem fentebb
hogy a politikus az nem a semmiből előbújt éteri lény, hanem a társadalom tagja, a magyar környezet szocializálta, egy közülünk, a parlament ha nem is reprezentatívan, de kicsit mutatja a magyar nép szellemét
kiket választanak meg? illetve ha nem tudjuk, hogy ki a fasz az, csak ikszelünk a név mellé vagy azért ikszelünk rá, mert ilyen-olyan párt jelölte, az is azt mutatja, hogy leszarjuk, hogy kiket emelünk magunk fölé

a politikus pont olyan, mint mi vagyunk, ezért is szar szembesülni a ganéságukkal

félmilliós fizetésért, felelősséget és szakképzettséget nem igénylő "munka" elvégzéséért a magyarok többsége bármit megszavazna
gombnyomogatás, még fel se kell szólalniuk, dől a zseton
ha még pár bizottságban is elücsörög, akkor még erre rájön egy csomó pénz

én már a fény gyermeke vagyok 2014.02.07. 06:02:06

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

Írhatod, hogy mindenki gané, és te azért vagy gané fideszes.

Ti fideszesek ezzel mentegetitek magatokat.

Egymást ismeritek, és ti mind bűnözők vagytok.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.07. 06:23:49

@én már a fény gyermeke vagyok:
én is egyike vagyok a kivándorlóknak
de nem Paks miatt, én nem ideologizálom meg hülyeségekkel, egyszerűen a megélhetés az oka

csak nem Maszopos vagy? nem vagytok ti sem különbek a többi pártnál
nem véletlen, hogy az emberek beletörődnek a fidesz uralomba, tudják, hogy a másik oldal sem jobb, nincs alternatíva

ja, nem vagyok fideszes, és egyszerűen nem látom értelmét Magyarországon szavazni, mert mind gané
ezt több cikluson át bizonyították
sőt az LMP és a Jobbik már kormányra kerülés nélkül is lejáratta magát
inkább be kellene hívni valami menedzser csapatot, akik pártoktól függetlenül helyrerázzák az országot
büntetőjogi felelősséggel terhelve persze, nem úgy, mint a politikusok, hogy csak csinálják ész és gátlások nélkül

midnight coder 2014.02.07. 06:26:00

Az tény, hogy aki teheti (= van magabiztos nyelvtudása + használható szakmája, diplomája) annak ma jó üzlet elhagyni az országot. Más kérdés persze, hogy mondjuk 10-15 éven belül mi lesz a helyzet, de ma kinn 4-5x annyit lehet keresni. De felesleges ebbe atomerőművet és Orbánt belekeverni, ez már a Kádár rendszerben is így volt, és az EU-s csatlakozásunk óta egyre inkább így van (ahogy egyre több országban lehet akadály nélkül munkát vállalni).

Az egy másik kérdés, hogy pár éven/évtizeden belül át fog rajzolódni ez a térkép, és ez a folyamat már most is gőzerővel zajlik. A globalizációnak hála, a munkabérek lassan egyenlítődnek ki Kína, India és a fejlett államok között - de ez a folyamat ma még csak nagyon az elején tart.

Ez kb. úgy néz ki, hogy Pl. a szoftverfejlesztő kimegy nyugatra, és azt látja hogy a melóhelye egyik nap megszűnt, mert kiszervezték. Jó esetben ide, rosszabb esetben mondjuk a románokhoz, még rosszabb esetben Indiába. Ugyanaz a szoftverfejlesztő kinn 4-5x annyiba kerül mint itt, de 8-10x annyiba mint egy indiai. A különbség az, hogy az itteni az két hete még nem kecskepásztor volt. És ez a folyamat csak erősödni fog. A fizikai termelés nagy része pedig már most Kínában van. Szóval, lesz még szopacs odaát is.

A másik ami át fogja rajzolni a térképet, az az energia. A fosszilis készletek végesek, új lelőhelyek nem igazán vannak, ugyanakkor az egyre jobban élő kínaiak, indiaiak is átülnek a bicikliről motorra, autóra, ők is vesznek számítógépet, TV-t, légkondit. És az ő pénzük is ugyanolyan jó - sőt egyre inkább jobb - a piacon mint az EU-s polgáré. Persze lehet játszani alternatív megoldásokkal, Pl. szélerőmű, naperőmű, csak ezek soha, sehol nem tudtak még labdába rúgni, egyrészt az időszakosságuk miatt, másrészt a magasabb költségek miatt. A németeknél, akik csillagászati összeget költöttek erre kb. 20% körül van a részarányuk, de igazából ők is a francia atomenergiából termelt delejt veszik.

Azaz hosszú távon kb. az várható, hogy az EU-s polgár leginkább munkanélküli lesz, vagy drasztikusan csökkenni fog a jövedelme, ugyanakkor ebből a jövedelméből kurva drágán tud majd energiát venni, márpedig e nélkül nincs termelés, közlekedés. A vége egy kellemes kis agrár EU lesz, de előtte nagy-nagy polgárháborúkkal. És ekkor jönnek majd a négerek, arabok Afrikából, illetve a már áttelepült kollégáik.

Mária 2014.02.07. 06:39:05

"Tud valaki jobb okot az ország elhagyására annál, mint hogy ezek a elkezdenek atomerőművekkel baszakodni?"

Naná.

Az ilyen, a demagóg balos dumát kritika nélkül visszaokádó poszterek, mint te, engem sokkal jobban motiválnának az ország elhagyására, mint a paksi szerződés :)

De egyelőre kivárok inkább, hátha tavaszra a hiszti meg a bukta után ti mentek el.

Mária 2014.02.07. 06:41:36

@röhögő:

"Nem unnyátok még Paks ekézését?"

Biztos unják már, de ha egyszer azt írta a Törökzsóti körlevélben, hogy Paksot kell ekézni, akkor Paksot kell ekézni :D

kacsa232 2014.02.07. 06:46:15

Ki a faszt érdekel Paks, most komolyan?? A megélhetés miatt hagyjuk el az országot, nem Paks miatt!

Bezzeg az elmútnyócévben mennyivel jobb volt...

én már a fény gyermeke vagyok 2014.02.07. 06:46:19

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

Csak nem vagyok maszopos, hanem itt élek.

És ha leganézza az országot egy hozzád hasonló gané,
akkor az az Orbán seggét mentegeti.

Nehogy azt hidd, hogy ha külföldön élsz, akkor ezzel már tiéd a bölcsek köve meg a szentté avatás.

A külföldre költözők is abban a fülkekétharmadban vannak, akik nekem ideszarták ezt a fidesz-rezsimet.

Orbánnal irtottad a maszopos komenistákat, ugyi...

Mert nagy lehetőség a kétharmad, mert utálod mindet, aki eddig volt, és az egész országot

és Orbánkátok majd mindent megold - csókolod a kezsitlábát.

Ebből lett ez a pártállam.

Behajtó70 2014.02.07. 06:57:18

@én már a fény gyermeke vagyok: a ganét már 10szer leírtad...rossz nyelvek szerint ez a burkolt önértékelés kifejeződése :) Ne aggódj, mi is így látunk kívülről, helyes az önértékelésed.

én már a fény gyermeke vagyok 2014.02.07. 07:03:53

@Behajtó70: Sokan vagytok a fejedben, azért láttok egy helyett 10-et.

Behajtó70 2014.02.07. 07:04:27

Mi a gond Pakssal teosotoba? Áram helyett mivel világítanál, neteznél este? Szélcsen idején? Fűtéshez is kell áram.

Egyszerű ostoba emberek vagytok...szinte kivétel nélkül...

Most is egy mszp-s okos beszél a TV-ben, hogy Dániában csupán szélerőművel termelnek áramot....ekkora marhaságot! Sőt: hazugságot! Aljas módon megint megvezeti a Magyar választókat, az megy mszp oldalról megint...mert ezt is beszopják páran. Gondoljunk bele, amikor szélcsend idején elsötétedik Dania, leállnak a gyárak, iskolák, fűtés, net, kórházak generátorra váltanak...jó kis diesel füsttel helyettesítve az atomot.....überhülyék! Ugye?!

midnight coder 2014.02.07. 07:16:11

@Behajtó70: A legjobb az, hogy most az MSZP ezerrel ekézi Paksot, holott Paks2 terveit még Fletóék indították el. Pont azért, mert anno ők is centire átlátták hogy megkerülhetetlen. És ha neadjisten hatalomra kerülnének, ők is ugyanúgy folytatnák. Csak épp a pillanatnyi érdekeik az ekézést kívánják meg, hát ekéznek. Ami abból a szempontból azért nem rossz, mert ezek szerint nagyobb elkúrást amibe bele lehet kötni nem nagyon csinált a kormány.

midnight coder 2014.02.07. 07:19:18

@én már a fény gyermeke vagyok: Teccettek vóna nem elkúrni. Sajna, jelenleg az MSZP-nek csak a FIDESZ az alternatívája, és a két elkúrt ciklussal maga az MSZP teremtette meg Orbánnak a kétharmadot. És mivel azóta sem találták meg az elvtársak a bölcsek kövét, így igazán életképes alternatívát nem nagyon tudnak felmutatni a jelenleg járt úthoz képest, Orbán valószínűleg maradni is fog.

Patricia Kolosy 2014.02.07. 07:20:53

Aki összekapcsolja Paksot az ország elhagyásával az tényleg menjen is innen, de lehetőleg valami füttynyelven érintkező Fekete-Afrikai törzshöz, ahol kedvezően komparálódhat a saját szellemi szintjével. Amit egyébként a politikusokról írsz, az pártfüggetlenül igaz, de ez alapján sem kóser felvezetés...

én már a fény gyermeke vagyok 2014.02.07. 07:26:29

@midnight coder:

A rongyos 300 forintról népszavaztatok, ti fideszes szarok.

Egy Putyini 30 éves adósrabszolgaságot meg egy lerobbant orosz atomtemetőt meg

egy felcsúti tolvaj cigány dönt el pálinkát keverve vodkával a Putyin dácsájában.

Szégyelld magad, fideszes.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.07. 07:27:25

Vagy csak tudják hogy az atomenergiára szükség van.

Igaz ezt az MSZP csicskák is tudták még 2014 elött, csak mióta főnökeik pampognak hű csicskásként nyavajognak ők is.

Józsa elvtárs is bukott pl 6,6 milliárdot.

angyalföldi partizán 2014.02.07. 07:30:43

én a Simon miatt disszidálok Macedoniába. az idegrendszerem egyszerűen összeomlott.

tippan67 2014.02.07. 07:30:57

Az első mondatra reflektálnék. Igen, ha a maszop nyer.

rocksztar 2014.02.07. 07:33:16

jaj, de gyenge. menjen csak a rinya, senkit sem érdekel már. ha Te a politika szerint alakítod az életed, az a Te bajod!

É2I 2014.02.07. 07:36:01

"Tud valaki jobb okot az ország elhagyására annál, mint hogy ezek a elkezdenek atomerőművekkel baszakodni?"

Baszakodnak? Atomerőművekkel? Hol, te szerencsétlen?
Még ha azt írtad volna, hogy mutyiznak. De mire megépül már neked is be fog nőni a fejed lágya és meg fogod látni, hogy ha most nem indul el ez a folyamat, akkor húsz év múlva a nagyképernyős TV-d nem lesz más, mint egy műtárgy és szépen körberakhatod gyertyákkal.
Más kérdés a hogyan, ami valóban a sötét egypárt rendszert idézi.

A pontjaiddal egyetértek, annyi kiegészítéssel, hogy az _összes_ galandféreg, amelyik politikusnak állt, nem csak a fityiszes fartúrók: "Politikusok lettek, mert bele akartak szólni a történésekbe, hatalmat akartak." Meg pénzt,pénzt,pénzt, még több pénzt.

ursus artos 2014.02.07. 07:43:43

" ami még jól is elsülhetett volna, ha Viktor úgy dönt, nem hagyja magát, és egy megújult, működő Magyarországot épít, és nem darbokra tépi, majd elássa a maradékot hogy az a föld alatt rohadjon tovább."
Szerintem éppen azt teszi. Vagyis új Magyarországot épit.

Nzoltan 2014.02.07. 07:45:04

@midnight coder: Na, ezt nem adod be sok embernek itt. Bár en is így látom.

Nzoltan 2014.02.07. 07:47:38

Tudom, hogy kampány van, de ki gondolhatja azt reálisan, hogy stratégiai kérdésekben valaha is bárhol a világon megkerdezik a pórnépet?

Donjon 2014.02.07. 07:47:45

De az is lehet, hogy a többség 90%-ban egyetért a miniszterelnökkel.

Winston Smith 2014.02.07. 07:53:46

@midnight coder: Ne terelj, nem az a baj, hogy a kormány továbbvitte a Paks 2 projektet, hanem az, AHOGY ezt tette.

A megvalósíthatósági tanulmány, a gazdasági háttérszámítások 10 évre titkosak, a lehetséges 5 szállító nem lett megversenyeztetve, hanem a kormány csak úgy rábökött a győztesre. Per pillanat úgy néz ki, hogy Lázár két szép szeméért kell elhinnünk, hogy ez az évszázad üzlete.

Én speciel egy politikusnak sem hiszek automatikusan. Ha valamire azt mondják, hogy "azért így kell elkölteni 3000 ezer milliárdot, mert csak", az enyhén szólva gyanús...

Nzoltan 2014.02.07. 07:56:20

@ursus artos: Akik nem látnak mögötte strategiát úgy, hogy azt mindennap ki is mondják, azokkal nem lehet mit kezdeni. Hagyni kell őket hőbörögni, majd megunják. :-)

Nzoltan 2014.02.07. 07:58:54

@én már a fény gyermeke vagyok: Ezt az adósrabszolgaságot valaki kifejthetné bővebben. Mindig csak megy a hülyeség indulatból, de egy racionális választ nem olvasni sehol.

christophe 2014.02.07. 08:12:52

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: ''nkább be kellene hívni valami menedzser csapatot, akik pártoktól függetlenül helyrerázzák az országot''
ezzel egyetèrtek a parlament 90% koztorvènyes bunozo....

ob.szerver 2014.02.07. 08:13:32

"december közepén ... a kormány váratlanul úgy döntött, hogy tájékoztatja a parlament gazdasági bizottságát a bővítéssel kapcsolatos kérdésekről. Az ügy közvetlen előzménye, hogy pár nappal korábban, december 10-én a fenntartható fejlődés bizottságban (FFB) a kormánytöbbség azzal szavazta le a paksi bővítés napirendre vételét, hogy a téma „még nem időszerű”. December 16-án azonban hirtelen időszerűvé vált. ..... A költségekkel, a finanszírozással és a várható áramárral kapcsolatban nem hangzottak el számok.

Információnk szerint az MVM számára korábban készült elemzés azt tartalmazza, hogy 2000 milliárd forintos beruházási költség esetén – amennyiben azt az állami energiacég a saját forrásaiból finanszírozza – 22 forintra jönne ki az új reaktorokban a termelői áramár kilowattóránként. Ez 3000 milliárd forintnál 33 forintos áramárat feltételezne, amely a 16 forintos szabadpiaci áramár ismeretében nyilvánvalóan vállalhatatlan. Ha kizárólag a minimálisan számolt 3000 milliárdos hitel nyomán keletkező tőketartozást terhelnék az atomerőműre, és a kamatokat, illetve a csatlakozó beruházások és szolgáltatások (hálózatfejlesztés, tartalék-erőművi kapacitás, fűtőanyag, hulladékkezelés) árát a költségvetés – az adófizetőkre szétterítve – „benyelné”, mai árakon számolva akkor is kilowattóránként 25 forint körüli összegre jönne ki a nullszaldót biztosító áramár, amely még mindig 60 százalékkal magasabb a jelenlegi (és a prognózisok szerint tartósan ebben a sávban maradó) piaci árnál.

Ez azt jelenti, hogy a 40 – illetve átmenetileg, egy évtizeden át 80 – százalék körüli paksi áramtermelési részaránnyal számolva a beruházás optimális esetben is mintegy 30 százalékkal növeli az áramárakat, a mindenképpen végrehajtandó csatlakozó beruházásokkal együtt pedig garantáltan hatalmas, ezermilliárdos nagyságrendű veszteséget okoz.

NOL"

NOL, de szabad cáfolni, ha valakinek ez gondot jelent. Például publikussá tett háttérszámításokkal.

Mindezt egyetlen dologért. Hogy Orbán és Simicska újabb százmilliárdokkal gazdagodjanak.

Ennél nagyobb hazaárulást azóta nem követtek el, hogy Kádár az oroszok bábjaként átvette a hatalmat.

A hordabarmok reakcióján persze nincs mit csodálkozni, ők a szart is örömmel fogyasztanák, ha Orbán csokoládénak nevezné. És még ízlene is nekik.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.02.07. 08:14:25

jajajajjj, atommal baszakodnak, szaladjunk gyorsan! micsoda, mar most is van atom? 30 eve? akkor foleg szaladjunk! micsoda, nyugaton is van? sot, ujakat epitenek azok is? akkor... oooo... ize

mikka 2014.02.07. 08:20:44

menjél már, húzzál a picsába, senkinek nem fogsz hiányozni csak kussolj már

Trackers 2014.02.07. 08:34:27

@Winston Smith:

Nem vagyok róla meggyőzve, hogy a tenderezett atomerűmővek kapcsán jobban járnánk.

Teszem azt Paksot pl mindig az oroszok tartották karban.
Egyszer nem, amikor tenderezetten egy Francia-Német konzorcium:

index.hu/tudomany/paks0512/
"A paksi atomerőműben végzett vizsgálatok megállapították, hogy a súlyos üzemzavar oka a Framatome ANP által legyártott és üzemeltetett tisztítótartály hűtő- és ellenőrzőrendszerének tervezési hibája volt"

Illetve vannak tapasztalatok a tenderezett blokk építésben is:
index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2014/01/14/nem_veletlenul_ment_orban_moszkvaba/
„Az Areva Finnországban 3,2 milliárd euróért nyerte el a tendert, 2009-es határidővel. Most 7,5 milliárdnál tart a blokk felépítésének költsége, és legfeljebb 2014-ben, de inkább csak 2015-re készülhet el” – mondta korábban az Indexnek a Roszatom projektigazgatója. Szergej Bojarkin szerint a tender felelőtlen ígérgetésbe hajtja a pályázókat, ami sem neki, sem a megrendelőnek nem jó.

Szóval fene se tudja, hogy valóban ez a baj, nem pedig az, hogy nem Gyurcsányék kötötték a szerződést.

Blogger Géza 2014.02.07. 08:35:36

Te kretén, egy hitelfelvételnél a kamatfeltételeken kívül mi az baromi fontos dolog, amit még tudni akarsz? Ez nem egy IMF-diktátum ahol aztán majd mindenbe belepofáznak...

De lehetőleg olyan országba húzzál, ahol nincs atomerőmű, szóval USA, Nagy-Britannia, Franciaország rögtön kihúzva... Nyilván ezek is mind sötét diktatúrák.

Trackers 2014.02.07. 08:37:20

@droid_:

A legpoénosabb hogy GYurcsány cége kapott több tízmilliót az atomenergia népszerűsítéséért, és a Paksi bővítés népszerűsítéséért.

Úgy döntött, itt az ideje, hogy megdolgozzon a pénzért. :)

J_O_L_A_N 2014.02.07. 08:38:48

"Paks2 terveit még Fletóék indították el"
Ez a jelenlegi helyzetben nem releváns, kattanjatok már le róla. Azóta az atomerőművek építési költségei duplázódtak, a megújulók beruházási költségei meg feleződtek.
Paks1 és Paks2 legalább 5 évig együtt fog működni, ez 4400 MW zsinór áram, miközben az ország éjszakai fogyasztása ez alá csökken. Az összes többi erőművet bezárhatjuk? Paks2 kb. 30Ft/kWh önköltségen fog termelni, miközben a piaci áramár ennek fele, éjszaka a negyede. Kurvára megéri.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.02.07. 08:45:35

@ob.szerver: hetekig ezt a grafikont mutogattatok:
gurulohordo.blog.hu/2014/01/15/atomi_trukk
ez tok jo volt, mert nem lehetett tudni a kamatot kb se, es mindenki lathatta, hogy a vegtelenbe kunkorodik a vonal, jujujj. most hogy tudjuk kb a kamatot, ez a gafikon cafolja a 60%-os felarat, mert ahhoz kb 8%-os kamat kellene. hagyjuk hat ezt a szamitast, hivatkozzunk inkabb egy nepszabi informacioi szerinti korabbi elemzesre, amely kamat nelkul (!!!) is 60%-os felarat jelez elore.

orbánc_takarodj 2014.02.07. 08:47:38

A fideSS Putyinnak kedveskedve be fogja
vezetni újra a kötelező orosz nyelvoktatást!

Vilmos Sándor 2014.02.07. 08:48:36

Nem értem, hogy értelmesnek mondott emberek hogyan állhatnak be a fideSSpatkányok seggnyaló sorába? Úgy gondolják, hogy nekik is leesik valami csepp sz@r?

barli 2014.02.07. 08:49:27

@én már a fény gyermeke vagyok:
"A rongyos 300 forintról népszavaztatok, ti fideszes szarok."

Tudod, inkább egy állami atomerőmű, mint egy privát egészségügy (Magyarországon)..

barli 2014.02.07. 08:56:04

@J_O_L_A_N:
a másik az, hogy honnan az izéböl tudjuk már, hogy mennyibe fog kerülni az áram húsz év múlva? Mi van, ha pl. elfogy az olaj és mindenki átáll elektromos autóra, stb.

különvélemény 2014.02.07. 09:00:21

Szar érzés lehet, hogy a legfrissebb felmérések szerint is a többség támogatja paksot.

A folyamatos hazudozás, Csernobillal, Fukusimával fenyegetőzés, a zöldzombik folyamatos szájtépése sem volt elég ahhoz, hogy 50% alá vigye a mutatót.

Turulhátról visszafele nyilazó Wasss 2014.02.07. 09:02:39

@röhögő: ...a visszafizetést jobban fogjuk unni, és tovább tart majd mint gondolod.

saci02 2014.02.07. 09:06:22

@barli: elobb fogy el az uran...

Turulhátról visszafele nyilazó Wasss 2014.02.07. 09:08:33

@Blogger Géza: Gézám, ha már beavattak, áruld már el a hitel feltételeit nekünk is, légy oly kedves.

Blogger Géza 2014.02.07. 09:14:21

@Turulhátról visszafele nyilazó Wasss:

Ez a 3,95%-4,95% jóval-jóval kedvezőbb, mint amit amúgy ilyen hosszú távra fizetnünk kéne.

"Sávos, 3,95-4,95 százalék lesz annak a 2025 és 2046 között törlesztendő euróhitelnek a kamata, amit a paksi bővítésre ad Oroszország - jelentette be csütörtökön Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a köztévében, idézi a Népszabadság. A hitel visszafizetését 2025-ben kell megkezdeni, és az 21 évig tart, de előtörleszthetünk, ha valamiért hirtelen sok pénzhez jutnánk."

index.hu/gazdasag/2014/02/05/megallapodtunk_paks_penzugyi_reszleteirol/

♔batyu♔ 2014.02.07. 09:27:19

Amikor Gyurcsány felvett egy IMF hitelt 4 évre, megszorításokat követelve érte, tömjénezték az index bloggerei, hogy az IMF megjutalmazza hazánkat az alacsony kamatú hitellel.

Amikor pedig Orbán vesz fel egyet 30 évre ugyanolyan kamattal, de cserében az oroszok építenek neki egy atomerőművet, akkor mindenki hagyja el az országot, mert ennyire hülye nem lehet valaki mint az Orbán, különben is, diktatúra lesz.

♔batyu♔ 2014.02.07. 09:29:23

@én már a fény gyermeke vagyok: Ostoba vagy te. Nem Putyin követelt feltételeket, hanem az IMF

Vagy ha zsidó, akkor nem baj?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.07. 09:32:36

A Paks-ellenes és az oroszellenes ellenzéki hisztéria valószínűleg plusz szavazatokat hoz a Fidesznek ápriisban. Ha ez a cél, akkor jól csinálja az Összefogás...

♔batyu♔ 2014.02.07. 09:42:22

@maxval a gondolkodó birca: Na ja, azóta lefolyt egy kis víz a Dunán, senki nem gondolja már azt, hogy franciákkal, amerikaiakkal jobb lenne üzletelni. Azt pedig pláne nem, hogy az üzletet balliberáliséknak kellene bonyolítania.

Salzburg1 2014.02.07. 09:46:26

Ez majd úgy lesz,hogy a nagy magyarkodás álcájával,hogy magyar vállalkozások 40%ban benne lesznek a kivitelezésben,ez valójában azt jelenti,hogy haverok kapnak majd zsíros megrendeléseket,ahol tripla áron megcsinálnak valamit mint az eredeti ár...a nagy magyarkodás címén haveroknak lepasszolás volt minden mutyinál pl:földmutyi stb.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 09:51:08

@én már a fény gyermeke vagyok:
Tudod, én arra szavaztam, hogy maradjon a vizitdíj, hogy az orvos ne a nyuggerek panaszkönyve és társalkodója legyen...

ÉS, ennek semmi köze pakshoz. A jelenleg Ájrópában üzemelő atomerőművek többsége 30-50 év múlva bezár, mert lejár a szavatossága. Ha senki nem épít újat, honnan fognak áramot bányászni? A szél és nap energia elég szűkös korlátok dolgozik, azt is kampány szerűen. Könnyen előfordulhat, hogy a nagy kiződülés közepette kurva drága lesz az áram, ha nincs honnan importálni... Valahogy ezt sehol nem hangoztatják a libernyák háborgók!

@maxval a gondolkodó birca: Ja, és még a mindenféle Simonok is jó muníciót szolgáltatnak a fityisznek :-(

Kámasuka 2014.02.07. 09:51:25

@Salzburg1: Mondjuk az valószínü hogy nem a szocik haverjainak mennek a megbízások.

De hát pont ezért szavaztam Orbánra.

zaphodbeeb 2014.02.07. 09:59:07

@midnight coder: vannak ellenhatások is. Pl. a külker mérleg felborulása és az országból elfolyó pénz hiánya. Meggyőződésem, hogy a 98-as USA ingatlan- és pénzügyi válsága is ebből adódott. 10 év alatt 11.000mrd USD hiányt halmozott fel az USA csak kínával szemben.
Mo-on 1991-és 2008 között 14.500mrd ft volt a külkermérleg hiány. Ez a pénz elfolyt az országból lényegében 2 irányba, Oroszország és Kína felé. Ez a trend egyébként megfordult azóta, de nem azért mert olyan jók vagyunk hanem azért mert csórók.
A nyugati világban egyre inkább próbálják a termelést hazavinni mert rájöttek a tömeges kiszervezés hátrányira.

Salzburg1 2014.02.07. 09:59:11

@Kámasuka: Igen,neked biztos az a jobb,ha nagyobb tételben van a korrupció,nekem a kisebb tétel a jobb,ezért szavazok az Összefogásra.

ursus artos 2014.02.07. 09:59:45

@Winston Smith: "... a lehetséges 5 szállító nem lett megversenyeztetve, hanem a kormány csak úgy rábökött a győztesre..."
De meglett. Lehet, hogy nem a szemed előtt és nem te voltál a bizottság elnöke, de meglett. Az amerikai rögtön az elején elbukott, mert nem nyomott vizes technológiát épít. Maradt a francia a kanadai a dél-koreai és az orosz cég. Az első három esetében IMF-hitel felvételére volt szükség, és csak az oroszok ajánlották ezt a konstrukciót, ami, ha úgy tetszik PPP-konstrukció, amit a balib oldal egyébként szeret.
És így maradtak az oroszok. Pláne az oroszok kapartak ezért, hogy ők nyerjenek, hiszen egy ilyen atomerőmű kurva jó referencia Európában, de máshol is.

ursus artos 2014.02.07. 10:01:35

@ob.szerver: @Winston Smith: "... a lehetséges 5 szállító nem lett megversenyeztetve, hanem a kormány csak úgy rábökött a győztesre..."
De meglett. Lehet, hogy nem a szemed előtt és nem te voltál a bizottság elnöke, de meglett. Az amerikai rögtön az elején elbukott, mert nem nyomott vizes technológiát épít. Maradt a francia a kanadai a dél-koreai és az orosz cég. Az első három esetében IMF-hitel felvételére volt szükség, és csak az oroszok ajánlották ezt a konstrukciót, ami, ha úgy tetszik PPP-konstrukció, amit a balib oldal egyébként szeret.
És így maradtak az oroszok. Pláne az oroszok kapartak ezért, hogy ők nyerjenek, hiszen egy ilyen atomerőmű kurva jó referencia Európában, de máshol is.

♔batyu♔ 2014.02.07. 10:01:44

@Salzburg1: megkérdezném tőled, a 4-es metró kapcsán tudod miért állt a keletinél mozdulatlanul az építkezés évekig?

Itt magyar vállalat legfeljebb a huszadik beszállító volt.

Megmondom: Mert elloptak Demszkyék alatt majd 2 milliárdot. Azért indulhatott meg, mert Tarlós végül kifizette.

ursus artos 2014.02.07. 10:03:02

@ob.szerver: "Mindezt egyetlen dologért. Hogy Orbán és Simicska újabb százmilliárdokkal gazdagodjanak."
Igen, csak és kizárólag ezért. Hogyan fognak gazdagodni paks kettőből Orbán és Simicska? Kifejtenéd? Mert azt már tudjuk, hogy Józsa úr hogyan gazdagodott.

Kámasuka 2014.02.07. 10:03:03

@Salzburg1: Hajrá

inforadio.hu/hir/belfold/hir-613789

'Az MSZP-t még mindig valamivel korruptabbnak tartja a közvélemény, mint a kormánypártokat - mondta a Medián vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.'

zaphodbeeb 2014.02.07. 10:06:08

@Magánvéleményem: energiapolotikai szakértők és kutatók szerint az energia hiánya nem a bonyolult technológiai csodák alkalmazása felé tolja el társadalmat, hanem az egyszerűsödés és a spórolás felé. Ez elgondolkodtató. Nem feltétlenül jelenti az árak nagyarányú emelkedését. Pl. a mi házunk energiafelhasználása 40%-ot csökkent az elmúlt 5 évben. Semmi különöset nem csináltunk csak tudatosabbak lettünk ls egyszerűsítettünk.

Salzburg1 2014.02.07. 10:06:50

@♔batyu♔: Valóban Tarlós szimpatikus,nála látni,hogy csinál valamit Budapesten,Demszkyt én sem szerettem, de az önkormányzati, polgármesteri választás lehet,hogy önkormányzati szinten rá fogok szavazni,de más az önkormányzati,meg más az országgyűlési választások...de szerintem azért most is vannak visszaélések,de azok most nem kerülnek napvilágra pl:a nemzeti párthíradó vagy a hírtévé be sem mondaná...

Salzburg1 2014.02.07. 10:09:15

@Kámasuka: Csak mert a fityiszes lopások 1,nem kerülnek napvilágra:ügyesebben csinálják 2, a fideszes médiában eleve nem is lehet ilyen,pl:kiváncsi vagyok,hogy a köztévé egyáltalán bemondana ilyet,biztos,hogy nem 3, a közvéleményekutatók függetlenségéről is megvan a véleményem stb.

zaphodbeeb 2014.02.07. 10:10:25

@ursus artos: úgy, hogy a 3700mrd 40%-a magyar beszállító. ez 1480mrd. ez a közgépnél és bandájánál landol, amiből 25-40%-ot kristálytisztán ellop, ami 370-600mrd ft. ez a kismagyar valóság.

ursus artos 2014.02.07. 10:14:04

@zaphodbeeb: hitelesebb lesz a számításod, ha egyből 60%-ot írsz simán lopásnak.

Mária 2014.02.07. 10:14:25

@maxval a gondolkodó birca:

"A Paks-ellenes és az oroszellenes ellenzéki hisztéria valószínűleg plusz szavazatokat hoz a Fidesznek ápriisban."

Így igaz.

♔batyu♔ 2014.02.07. 10:15:29

@Salzburg1: Ja, hát ilyen alapon lehet, hogy zsidókat is lődöznek a Dunába, csak hát nem írja meg az újság.

Pld. egy fiatal libsire szavazni azért mert ő még nem volt korrupt, hát ez egyszerűen egy baromság.

A korrupció egyrészt egyéni dolog, nincs MSZP-s, vagy fideszes korrupció.

Másrészt szocializáció és lehetőségek kérdése. Egy kialakult uram-bátyám rendszerben esélyesebb a korrupció, hiszen megvannak a stabil kapcsolatrendszerek. Ezért bukik le több balliberális, mert ott a végén már a trambulinról pisáltak a vízbe, ennyire nem volt félelemérzetük.

A korrupció ellen egyetlen fegyver van, a nyilvánosság. Nem véletlenül akarják eltaposni pld. a kurucot és a jobbikot.

különvélemény 2014.02.07. 10:15:50

@zaphodbeeb:
Nem is a siemens fogja megkapni, abban biztos lehetsz.

Egyébkén egy cég nyereségét lopásnak minősíteni nem túl ballib mentalitás, extraprofitról a jobboldal szokott beszélni.

Vagy ennyire nincs önálló gondolat? Már mindent lopnak a ballibesek?

Kámasuka 2014.02.07. 10:15:55

@Salzburg1: Hát nyilván, ami nem kerül napvilágra az nincs.

Az ellenzéki médiában sincs.

ob.szerver 2014.02.07. 10:16:06

@ursus artos:

"Hogyan fognak gazdagodni paks kettőből Orbán és Simicska?"

www.youtube.com/watch?v=BICSjrAcbAM

Ne nyomd fullba a kretént. Nem mintha lenne másfajta opciód.

♔batyu♔ 2014.02.07. 10:18:39

@Salzburg1: Amúgy Tarlóson én nagyon meg vagyok döbbenve. Nagyon hatékony, az elmúlt 4 év alatt több történt mint az azelőtti 20-alatt.

Pedig Demszkyék egy trágyadombot hagytak neki, hogy nézett ki pld. a BKV, irdatlanul magas adósság.

Occam beretvája 2014.02.07. 10:19:43

@zaphodbeeb: Az is valami?
Nálunk a putrisoron 100%-os az energiamegtakarítás, amióta levágták a fővezetékekről a megcsapolásokat, és az erdőt is erősen őrzik. :-)

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 10:20:48

@zaphodbeeb: Mindenféle takarékosság ellenére folyamatodan növekszik az energiaigény. Lehet, hogy neked egy bizonyos dolog kevesebb energiába kerül, de mivel az a bizonyos dolog viszonylag rövid élettartamú, ezért a karbantartására, cseréjére fordított energia folyamatosan növekszik, ahogy az "energiatakarékos" technológia terjed.

Valamikor az 1800-as években a házakat 150-300 évre tervezték. Amit nem bombáztak le a háborúk során és nem lőttek szét a ruszkik 56-ban azok műemlékek, és nem akarnak nagyon összedőlni sem. Amiket most terveznek és építenek, csilivili üvegpaloták, szigeteléssel, vasbeton vázon, 50-80 évre vannak hitelesítve, utána újat kell építeni, a régit pedig elbontani... Nekem valahogy nem jön ki az a baromi nagy megtakarítás, valahogy mindig kimarad a számításból az a költség, ami a kivitelezéshez, fenntartáshoz és bontáshoz szükséges.

Amit további problémának látok, az emberi kapzsiságból fakad, ami miatt pl. rengeteg lakás üresen áll az országban, aminek egy részére ugyanúgy költeni kell, mintha laknák, különben tönkremegy. Ez sem javítja az energia mérleget...

ob.szerver 2014.02.07. 10:27:29

@Mária:
@maxval a gondolkodó birca:

"A Paks-ellenes és az oroszellenes ellenzéki hisztéria valószínűleg plusz szavazatokat hoz a Fidesznek ápriisban."

Így igaz."

Mária és Maxval egymásra találtak.
Régóta sejtettem, hogy ez csak idő kérdése. Sok hasonló van bennetek, többek között a tisztánlátás a józan ítélőképesség a helyes következtetések levonásának adottsága. Mindig öröm a szájbertérben rokonlelkekre akadni, de nektek ez is sikerült.

Winston Smith 2014.02.07. 10:29:19

@ursus artos: Jaj, barátom, ebben a hozzászólásban elég sok butaság van...

"Az amerikai rögtön az elején elbukott, mert nem nyomott vizes technológiát épít."

Nem a fenét nem, a Westinghouse AP1000 szerinted akkor mi, legóautó?

"Maradt a francia a kanadai a dél-koreai és az orosz cég."

A kanadai mondjuk eleve nem nyomottvizes, + van még egy francia-japán lehetséges szállító is, de sebaj.

"Az első három esetében IMF-hitel felvételére volt szükség, és csak az oroszok ajánlották ezt a konstrukciót, ami, ha úgy tetszik PPP-konstrukció, amit a balib oldal egyébként szeret."

1) Kérdezte valaki a potenciális szállítókat, hogy tudnak-e finanszírozást adni? Adtak rá hivatalos, pecsétes választ a cégek hogy sajnos nem, vagy bemondásra el kell hinnem azt, hogy csak az orosz képesek minderre?

2) Van egy Államadósság Kezelő Központ nevű intézményünk, az ő dolga a finanszírozás biztosítása. (Amúgy simán szokott milliárd eurós nagyságrendben kötvényeket kibocsátani, szóval nem kis rutinja van ebben. Mostanság még az IMF sem kell ehhez.) Miért kell az atomerőmű szállítójától hitelt kérni? Ha lakást vagy kocsit veszek, nem az eladótól kérek hitelt, hanem a banktól. Most miért nem lehetett azt így intézni???

Salzburg1 2014.02.07. 10:30:00

@Kámasuka: "Hát nyilván ami nem kerül napvilágra az nincs."Ez azt jelenti ugye,hogy nincs földmutyi,nincs
CBA mutyi stb.? Mert a nemzeti párthíradó ezeket sem mondta be...a nemzet párthíradóban minden szép és jó,már köszöntötték a 4milliómodik munkavállalót,ami azt jelenti,hogy beleszámolják a közmunkásokat,akik éhbérért a jobbágyaikként dolgoznak,beleszámolják a rezsim elől külföldre menekülteket,beleszámolják,aki 1 órát dolgozott 1 évben stb. Gyakorlatilag szinte az egész média fityise kézben van...

Salzburg1 2014.02.07. 10:31:57

@♔batyu♔: Ebben egyetértünk,Tarlós csinál valamit,de más az önkormányzati,meg más az országgyűlési választások..amúgy Tarlós,ha jól emlékszem függetlenként is indult,nem tartozik a fityiszes tolvajbanda közé

Kámasuka 2014.02.07. 10:32:07

@Salzburg1: Azt. Miért szerinted mit?

ob.szerver 2014.02.07. 10:37:55

@Salzburg1:

"Tarlós csinál valamit"

Valóban. Vegyük sorra:
1. Elviszpreszli tér.
2. Náciszínház
3. Ferenczi aluljáró betemetés.
4. .......... (más nem jut eszembe)

Neked igen?

Winston Smith 2014.02.07. 10:39:51

@Trackers:

"Paksot pl mindig az oroszok tartották karban."

Ez eleve hülyeség. Paksot nem az orosz tartják karban, hanem egyrészt a magyar alkalmazottak, másrészt számos hazai és külföldi cég dolgozik rajta, oroszok is, de nyugatiak is.

"Egyszer nem, amikor tenderezetten egy Francia-Német konzorcium (...) a súlyos üzemzavar oka a Framatome ANP által legyártott és üzemeltetett tisztítótartály hűtő- és ellenőrzőrendszerének tervezési hibája volt"

Ez igaz, de atomerőművi üzemzavarokról az oroszok is tudnának mesélni...

"Szergej Bojarkin szerint a tender felelőtlen ígérgetésbe hajtja a pályázókat, ami sem neki, sem a megrendelőnek nem jó."

Na ilyet én is tudok mondani. Kedves megrendelő, ne bonyolódj fölösleges tendereztetésbe, válaszd az én cégem termékét annyiért, amennyiért én mondom. Most komolyan, ez szerinted egy értelmes érvelés?

Amúgy szerintem semmi lényegi baj nincs a paksi bővítéssel (esetleg még lehetett volna vele várni pár évet, de ennyi), illetve az oroszok valószínűleg tényleg képesek jó technológiát szállítani, de azt fel nem foghatom, hogy miért tendereztetés nélkül és titkolózva kell egy ekkora volumenű döntést intézni. Illetve vannak tippjeim...

különvélemény 2014.02.07. 10:41:50

@Winston Smith:

Oroszország vs. magáncég cég.
Érted a különbséget?

Nem tévét veszünk hitelre, itt 1000 más dolog bejátszik közben.
És mivel volt rá lehetőségünk, hogy a világ legnagyobb országával tárgyaljunk egy francia kft helyett, így megtettük. Ha nem tudod elképzelni, akkor majd a titkosítás lejárta után megtudod egy részét annak, hogy mi a különbség a kettő között.
Azért csak egy részét, mert mindent oda sem írtak le.

Csak, hogy egy példát mondjak:
Az oroszok valószínűleg presztízskérdést fognak csinálni abból, hogy költségen és határidőn belül maradjanak, míg egy nyugati projektcég pont leszarja, csak minél nagyobbat kaszáljon rajta.

Salzburg1 2014.02.07. 10:49:14

@Kámasuka: Szerintem nem minden szép és jó.A versenyszférában évek óta csökken a munkahelyek száma,az 1dolog,hogy ilyet a nemzeti párthíradó,a hír tv,magyar nemzet stb. nem közöl, ami cég lehet,menekül innét...barátaim egyetemi diplomával, én szintén diplomával munka nélkül...ez a valóság,szemben a szépen hangzó 4 millió munkavállalóval...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 10:49:53

@különvélemény:
"Csak, hogy egy példát mondjak:
Az oroszok valószínűleg presztízskérdést fognak csinálni abból, hogy költségen és határidőn belül maradjanak, míg egy nyugati projektcég pont leszarja, csak minél nagyobbat kaszáljon rajta. "

Azt is tedd hozzá, hogy ezzel hídfőt szeretnének építeni a ruszkik a zunióba, ezért valószínűleg az is a presztízskérdés tárgya lesz, hogy ne legyen csúszás a kivitelezésben (mint a finneknél az a czirka 10 év, ahol nyugatiak a kivitelezők), és az is presztízskérdés tárgya hogy biztonságosan üzemeljen az erőmű (mondjuk ehhez kell egy olyan biztonsági rendszer is, mint amilyen Pakson van a régi erőműben, amit az egész világon példaértékűnek tartanak), mert ugye Csernobil is orosz erőmű volt, tehát bizonyítaniuk kell...

♔batyu♔ 2014.02.07. 10:50:04

@ob.szerver:

1. Nálunk az összes olyan utat teljes hosszában elbontották és újra építették, ahol BKV jár. Ma sem kátyús egyik sem.

2. A kopott BKV járművek helyett újak járnak.

3. Újból van kishajójárat a Dunán

4. Nem nőtt a viz-csatdíj, sőt a bérlet ára csökkent.

Az Elvis térrel meg a mi a problémád?

Salzburg1 2014.02.07. 10:51:42

@Kámasuka: Azt se közli a nemzeti párthíradó,hogy a 27% ÁFA talán a legmagasabb a világon,ami nem is csoda a nemzeti párthíradó 2 dologból áll: 1,nem létező gazdasági sikerekről 2, az ellenzék szapulásából zen kívül másra sajnos nem képes...

♔batyu♔ 2014.02.07. 10:52:00

@Magánvéleményem: Na meg azt is, hogy az Azeriek máris rendeltek tízezer disznót tőlünk. Nyilván lesz több is, valamiféle háttér nélkül nem beszélne Orbán arról, hogy egymillióval növelni kell a hazai sertésállományt.

♔batyu♔ 2014.02.07. 10:53:06

@Salzburg1: Gordonék idejében mennyi is volt az Áfa?

Sajnos az államadósság is nagyon magas.

Kámasuka 2014.02.07. 10:53:14

@Salzburg1: 'A versenyszférában évek óta csökken a munkahelyek száma'

Azaz nem csökken. De mivel te igaz médiát nézel nem jelent gondot adatokat linkelni erről nekem tudatlannak.

Kámasuka 2014.02.07. 10:53:43

@Salzburg1: A 27% ÁFA nagyon magas, és én nagyon támogatom.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 10:53:49

@♔batyu♔: Hát nálunk "felújították" a soroksári utat, valamikor 2007 környékén, azóta is évente visszajárnak kátyúzni....
Mondjuk, az is az igazsághoz tartozik, hogy a felújítás még a Demszki éra alatt történt, az elvtársi csatlósokkal...

ursus artos 2014.02.07. 10:53:53

@Winston Smith: namost amit írtam az egy témában járatos szakértőtől hallottam. Nincs okom annak a feltételezésére, hogy hazudott.
Amiről te írsz, az a te elképzelésed, hogy biztosan így, meg úgy történt.

ursus artos 2014.02.07. 10:59:03

@Salzburg1: "...beleszámolják a..." Minden olyat beleszámolnak, amit beleszámoltak 2009-ben, 2006-ban, 2004-ben és 2010-ben is.
Ahogyan azt az aurópai módszertannak megfelelően kell.
Ebbe bele kell nyugodni.

Salzburg1 2014.02.07. 11:00:16

@♔batyu♔: Gordonék idejében nem 27% volt az áfa,annyit segítek,látom gazdasági témában nem vagy járatos,hogy Ausztriában amikor legutóbb voltam 10% volt az élelmiszer ÁFA,Svájcban meg minden ÁFA 8%,vagyis majdnem 20% a különbség, csak hogy lásd a nagy magyarkodáson kívül,hogy normális országokban,hogy szokott ez működni...

torró 2014.02.07. 11:03:14

@különvélemény:
Azonkívül szó van arról, hogy hajlandóak újra tőlünk vásárolni mezőgazdasági termékeket, ami bizony nem lenne rossz nekünk. De hát most választási őrület van, és az MSZP kijelentette, negatív kampány lesz! Mert van aki még mindig megkajálja.

Salzburg1 2014.02.07. 11:03:44

@Kámasuka: Nagyon helyes,támogasd a 27% ÁFÁT,neked is azt tudom írni,hogy az ÁFA fideszes megemelése teljesen ellentétes a normális országokban megszokottaktól,ott inkább csökkentik ezt...de látom neked is minden úgy jó,ahogy van,örülök,hogy minden szép és minden jó,remélem nekem nem sokáig már,és lépek én is tündér és meseországból...

különvélemény 2014.02.07. 11:05:34

@Salzburg1:
Ne rugózz már az áfán, a ballib emelte 20-25%-ra, ami 25%-os emelés.
A fidesz 25-27%-ra ami 8%-os emelés.

Salzburg1 2014.02.07. 11:06:12

@Kámasuka: Sajnos csökken a versenyszférában a munkavállalók száma,ezt barátaim között is érzékelem,illetve már rég tudjuk,hogy a fityiszes számok kozmetikázottak...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 11:06:33

@Salzburg1: Svájccal érvelni elég durva csúsztatás, ha itt is MAJDNEM MINDENKI befizetné az adót, és erősen szufficites lenne a költségvetés, itt sem lenne szükség 10%-nál magasabb áfára, de ahol 10 millió adócsaló él, és ahol a parlamenti képviselők mindenféle különösebb ok nélkül kapják számla nélkül a költségtérítést, ott más az áfa szerepe....

torró 2014.02.07. 11:07:39

@Salzburg1:
Az IMF-l kapott gatyamentő hitelt nem nekik kellett visszafizetni, hanem a FIDESZ-k kell összetarhálni. Meg fenntartani az országot.

Kámasuka 2014.02.07. 11:12:39

@Salzburg1: Nem vagyok én ellene az ÁFA csökkentésnek, ha SZJA már nem lesz...:) De csak utána leszarom mit gondolnak máshol.

torró 2014.02.07. 11:13:49

@Salzburg1:
Csak ott nem a Gyurcsányék vezetik az országot. Azonkívül, amit az előző kormány adósságot sikeresen a nyakunkba vart nem nekik kell visszacsengetni, hanem a mostaniaknak. Arról nem is beszélve, hogy ha ők is itthon tartanák az ellopott milliárdokat és adóznának belőle nem kéne ekkora áfa.

Kámasuka 2014.02.07. 11:13:54

@Salzburg1: Leszarom a barátaidat. Hol vannak az adatok arról hogy csökken a versenyszférás foglalkoztatottak száma? Azt mondod a kormánymédiában ezt nem mondják be.

De akkor te tudod hogy hol vannak ezek az adatok, nem?

Salzburg1 2014.02.07. 11:15:25

@torró: Paks ügyében most még nagyobb lesz a hitel...látod az tény,hogy a fityesz csak 27% áából képes fenntartani az országot,még az mszp idején ez sikerült 20%ból is,ebben igazad van...persze a nagy magyarkodás keretein belül biztos jobb neked,hogy 27% ÁFÁT fizetsz és nem 20%-t...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 11:16:00

@torró: netán beruháznának és építenének mindenfélét, ahelyett, hogy ülnek a milliárdokon....

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 11:17:05

@Salzburg1: Az MSZP idején sikerült 20%-ból? Azért emelték fel 25%-ra mert sikerült ugye?

Salzburg1 2014.02.07. 11:18:43

@Kámasuka: 1,Az origonak is volt erről 1 cikke nem olyan rég...hogy valójában csökkent a versenyszférás munkahelyek száma,2,meg látja is az ember,hogy mindenhol csoportos létszámleépítések legutóbb Dunaferr stb. lassan szinte mindennap elmenekül 1 nagyobb cég innét...3, nem csak a barátain látja az ember...ilyen az MSZP idején nem volt...

ursus artos 2014.02.07. 11:22:36

@Salzburg1: "lassan szinte mindennap elmenekül 1 nagyobb cég innét..."
Hol a picsában olvassátok ezeket???

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2014.02.07. 11:26:54

@Salzburg1: Lassan minde cimborámnak lesz új munkahelye, amit a válság miatt elvesztett... Válság, amit a köcsög amerikai pénzemberek indítottak el

♔batyu♔ 2014.02.07. 11:36:33

@Salzburg1: Az MSZP idejében hol volt 20% ÁFA? 25% volt, de az sem sokáig.

♔batyu♔ 2014.02.07. 11:39:33

@Magánvéleményem: Nálunk Demszkyék egyetlen utat sem újítottak fel.

Javították, ami természetesen egy kalap szart nem ért. Ezeket alapig fel kellett volna bontani és újjáépíteni, ahogy végül Tarlósék csinálták az összessel.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.02.07. 11:52:16

Akármikor ránézek egy politikai poszt kommentfalára, csak két tábort látok. Oda-vissza szúrkálódik mindenki - ki jobbról, ki balról a másik támadásával védi a saját pártját. Nagyon gáz hozzáállás, egyiket sincs miért védeni.

torró 2014.02.07. 12:01:00

@Salzburg1:
Azért ez mégis más mint a kutya kozmetikára és hasonlókra költött EU-s pénzek. Azonkívül, remélem, ez majd megtérül.

Winston Smith 2014.02.07. 12:07:27

@különvélemény:

"Oroszország vs. magáncég cég.
Érted a különbséget?"

Azt hiszem értem.

A nyugati cég, ha véleményeltérés van a szerződéses kötelezettségek teljesítése körül, akkor beperel és a bíróság dönt.

A ruszkik nem szaroznak, hanem elzárják a gázt és az olajat. Máról holnapra. Neadjisten megemlítik a döntési helyzetben lévő politikusnak, hogy a titkosszolgálatunk tudja, hol vannak az elrejtett százmillióid, kivel kefélsz félre, és ha nagyon vonakodsz a szerződést úgy értelmezni, ahogy az nekünk jó, akkor másnapra már veled lesz tele a sajtó...

Erre gondoltál?

"Az oroszok valószínűleg presztízskérdést fognak csinálni abból, hogy költségen és határidőn belül maradjanak, míg egy nyugati projektcég pont leszarja, csak minél nagyobbat kaszáljon rajta."

1) Nem projektcég, az összes szóba jöhető cég az iparág sok évtizedes tapasztalattal rendelkező profi nagyvállalata. (Az orosz is.)

A nyugati cég a piacból él. Neki legalább annyira presztízskérdés, hogy minden jól menjen, különben nem lesz több megrendelés és csődbe megy a cég. (Ettől függetlenül Finnországban a franciák és/vagy a finnek valamit nagyon elb*sztak, de a részleteket nem ismerem.)

Az orosz állam az olajból és a földgázból él, nekik kevésbé tragédia, ha a Rosatom valamit elszúr, bár nyilván ők sem örülnének neki.

Occam beretvája 2014.02.07. 12:09:27

@torró: Kutyawellnessre!S csak mindössze 100 millert.A cégszékhely meg egy gazdátlan mázsaházba
volt bejelentve.

Occam beretvája 2014.02.07. 12:13:30

@Winston Smith: A palagáz és a homokgáz miatt a
földgáz ára csökkenni fog.Ha Paks megépül az jó
referencia lesz Vlagyimir Vlagyimirovicséknak.

különvélemény 2014.02.07. 12:18:25

@Winston Smith: "A nyugati cég, ha véleményeltérés van a szerződéses kötelezettségek teljesítése körül, akkor beperel és a bíróság dönt. "

Nyugati bíróságok? ROFL, Alstrom perről hallottál már?
Annál nagyobb viccet, amit első fokon hoztak a világ nem látott.

"Nem projektcég"
Hát persze, nyugat mindent projektcéggel csinál, és ezt sajnos megengedik a törvények. Amit átadás után nem sokkal szépen fel is számolnak, pár alvállalkozót elfelejtenek kifizetni, stb.
Mintha itthon is lett volna pár ilyen ügy...

Winston Smith 2014.02.07. 12:21:41

@ursus artos: "namost amit írtam az egy témában járatos szakértőtől hallottam"

Akkor nézzünk rögtön egy szakértői állítást: "Az amerikai rögtön az elején elbukott, mert nem nyomott vizes technológiát épít."

Ezzel szemben a valóság:
"The AP1000 is a two-loop pressurized water reactor" (pressurized water=nyomottvizes)
en.wikipedia.org/wiki/AP1000

Szóval erről ennyit...

Amúgy én el tudom fogadni az orosz reaktort, csak semmi bizonyítékát nem látom, hogy valóban azzal jár a legjobban az ország a szóba jöhető verziók közül. Sajnos az "x politikus azt mondta hogy ez az évszázad üzlete" meg a "névtelen szakértő ismerősöm azt mondta, hogy másképp nem lehet" típusú érvelések engem nem nagyon hatnak meg... (Pláne mivel a szakértői anyagok nem nyilvánosak.)

Winston Smith 2014.02.07. 12:24:31

@különvélemény: "Hát persze, nyugat mindent projektcéggel csinál, és ezt sajnos megengedik a törvények."

Úgy kell kiírni a versenykiírást, hogy az anyacég teljes felelősséggel tartozik az itt végzett munkáért. Ennyi, ez nem egy nagy tudomány.

_B_ 2014.02.07. 12:25:13

@Mária: "Az ilyen, a demagóg balos dumát kritika nélkül visszaokádó poszterek, mint te, engem sokkal jobban motiválnának az ország elhagyására, mint a paksi szerződés :)"

Te zacskóban élsz? Pont te nyomod a balos maszlagot. Fidesz=szélsőbal. Ha nem vetted volna észre, igazi kommunista diktatúrát rendezett be. Elismerésem egyébként, hihetetlen magas fokon űzik a népbutítást, komolyan respect.

különvélemény 2014.02.07. 12:27:50

@Winston Smith:
Ez valahogy soha sem sikerül.
Én nem vagyok jogász, nem tudom a miértjét, csak a tényeket ismerem.

Winston Smith 2014.02.07. 12:28:17

@Occam beretvája: Ez részben igaz, ezért is mondom, hogy szerintem a ruszkik is igyekeznek majd nem elb*szni a történetet.

De azt már soha nem tudjuk meg, hogy valóban a legjobb terméket választottuk a legjobb áron, vagy szokás szerint csak egy szűk érdekcsoportnak lesz ez az "évszázad üzlete"...

Ráadásul ha valami mégis félrecsúszik az építés során, akkor nem lesz egyszerű a magyar érdekeket érvényesíteni az oroszok ellenében...

Kámasuka 2014.02.07. 12:39:24

@Winston Smith: A termék egy dolog.

Olyan finanszírozással jön, hogy a kamata kevesebb 30 évre mint az IMF hitel ktge 4 évre. Azt még a szocik sem kezdték el hazudozni hogy de ez így milyen rossz.

Occam beretvája 2014.02.07. 12:40:28

Egy ekkora volumenű üzlet nem csak simán üzlet.
Nekik sem, nekünk sem.Figyeld meg a MALÉV, a DUNAFERR,az INA ügyek alakulását.Amikor a németek
bővítették a termelést Kecskeméten, hirtelen vettünk
vagy 150 Citarot.Ami egy átkozottan jó busz de mi szegények vagyunk hozzá.(ahogy egy bkv-s szerelő mondotta ehhez elfelejtheted az Ikarusnál használt
célszerszám készlet szentháromságát /flex, csavarhúzó.kalapács/)

Winston Smith 2014.02.07. 12:45:39

@Kámasuka:

"Olyan finanszírozással jön, hogy a kamata kevesebb 30 évre mint az IMF hitel ktge 4 évre."

Hiszem ha látom.

Amúgy még akkor is számolni kellett volna, mivel ha kétszer annyival drágább az erőmű, mint amennyivel olcsóbb a finanszírozás, akkor nagy üzletet kötöttünk...

De sajnos nincs összehasonlítási alapunk, mivel nem kérünk be több ajánlatot, én pedig sajnos olyan vagyok, hogy bemondásra nem szoktam elhinni a "tuti ez a legjobb megoldás" dolgokat...

Kámasuka 2014.02.07. 12:49:47

@Winston Smith:'De sajnos nincs összehasonlítási alapunk, mivel nem kérünk be több ajánlatot, én pedig sajnos olyan vagyok, hogy bemondásra nem szoktam elhinni a "tuti ez a legjobb megoldás" dolgokat... '

tekintve hogy 2009ben is ennek az orosz üzletnek az előkészítéséről határozott a parlament vélhetően az elmúlt4évben nem rohamoztak a nyugati építőmesterek olcsóbbnál olcsóbb ajánlatokkal.

Winston Smith 2014.02.07. 12:51:29

@különvélemény: "Nyugati bíróságok? ROFL, Alstrom perről hallottál már?
Annál nagyobb viccet, amit első fokon hoztak a világ nem látott."

Ebben van igazság, a bíróság sem tökéletes megoldás, tudnak hülyék és/vagy részrehajlóak lenni. Pláne ha elkövetjük azt a marhaságot, hogy a francia bíróság joghatóságát kötjük ki, mint az Alstom ügyben. (Gy.k.: az Alstom francia cég.)

Ettől függetlenül még mindig több esélye van a bíróság előtt a kis Magyarországnak, mint amikor az orosz medve elkezd velünk izmozni... Csak remélni tudom, hogy erre nem kerül sor.

Winston Smith 2014.02.07. 12:58:42

@Kámasuka:

"tekintve hogy 2009ben is ennek az orosz üzletnek az előkészítéséről határozott a parlament vélhetően az elmúlt4évben nem rohamoztak a nyugati építőmesterek olcsóbbnál olcsóbb ajánlatokkal."

Teljesen tévedsz. A parlament a bővítés előkészítéséről (pl. hogy indokol-e egyáltalán) határozott, szó nem volt arról, hogy ki lesz a kivitelező. Még múlt nyáron is arról volt szó, hogy nemzetközi tender lesz a kiválasztásra.

Amúgy a nyugatiak (+keletiek, lásd Dél-Korea) jöttek is, hogy hívjuk meg őket a tenderre. Ajánlatot meg nem volt mire beadniuk, mert tender soha nem lett.

Kámasuka 2014.02.07. 13:01:03

@Winston Smith: Minek lett vóna tender ha nem tudtak jó bótot kínálni? Nyilván olyanokkal felesleges formaságokba bonyolódni ahova nekünk nincs jelentős exportunk.

♔batyu♔ 2014.02.07. 13:02:56

@Winston Smith: Azért ebből inkább az látszik, hogy az oroszok tettek egy igen nagy gesztust.

Nagyon nagy probléma kell ahhoz, hogy egy ilyen hitelt ekkora futamidővel ne tudjunk vissza fizetni.

Az ekkora IMF hitelt 3 év alatt sikerült úgy, hogy erősen szarban voltunk.

♔batyu♔ 2014.02.07. 13:06:19

@Kámasuka: Ráadásul egy jó hitelkonstrukció nélkül el sem tudtuk volna belátható időn belül kezdeni.

ursus artos 2014.02.07. 13:23:14

@Winston Smith: akiről én beszéltem:
www.mediaklikk.hu/mediatar/
a február 4-i 180 percet indítsd el, és 1 óra 43-nál kezdősik az interjú.

goph-R 2014.02.07. 13:28:12

@Mdavid89: igen, sajnos én is ezt látom. Megbolondultak az emberek, védik a szent párjtaikat :(

Winston Smith 2014.02.07. 14:05:28

@Kámasuka: "Minek lett vóna tender ha nem tudtak jó bótot kínálni?"

Honnan tudod, ha meg sem kérdezed?

"Nyilván olyanokkal felesleges formaságokba bonyolódni ahova nekünk nincs jelentős exportunk."

Azért mert a pénz beszél, a kutya ugat. Ha olcsóbban építik fel, akkor lesz*rom, hogy mennyit exportálunk oda.

Mellesleg többet exportálunk Franciaországba, mint Oroszországba, ilyen alapon őket kellett volna választanunk...

Winston Smith 2014.02.07. 14:14:27

@♔batyu♔: Az IMF hitelt is hitelből fizettük vissza...

Amúgy mindenképpen szükség lett volna hitelre, de semmi bizonyítékát nem látom, hogy ez a legjobb konstrukció.

Winston Smith 2014.02.07. 14:25:50

@ursus artos: Végighallgattam, azért elég sok hülyeséget is beszélt. Pl.: szerinte Bajnai rendelte el a Paks II. projektcég megalapítását - ehhez képest az MVM honlap szerint 2012. júliusában alapították meg a projektcéget...

Nem akarom csesztetni szegény jószándékú öreget, de ő már abban a korban van, hogy jobban tenné, ha az unokákkal játszana. (Amellett hogy egyértelműen Fideszes szervezet vezetője az öreg, csak rá kell nézni a honlapjukra - kb. annyira független a véleménye, mintha a Fidelitast kérdeznénk.)

Ezzel együtt is sokmindenben igaza van - Paks II-re szükség van, csak nem biztos hogy most és nem biztos hogy pont az oroszokkal. És nem nagyon nyugtat meg, hogy az összes vonatkozó dokumentumot titkosították...

zaphodbeeb 2014.02.07. 14:41:15

Egyedül döntött a csuti (de inkább simicska), oké. De ha bármilyen probléma beüt, lógjon. Deal?

futur · http://futur.blog.hu/ 2014.02.07. 15:31:18

El tudjátok képzelni, ahogy atommal játszik egy olyan banda, amelyik általában nulla szakembert szokott bevonni a legkomolyabb feladatok ellátásába? Akiknek minden projekt során a lóvék lehúzása az elsődleges, és csak azután jön az összes többi pont.

Tudtok mondani néhány komoly szakembert, aki jelenleg a kormányban sikeresen ellátja a feladatát? Úgy, hogy a siker nem csak a kommunikációban jelenik meg, hanem számokban, valódi eredményekben. Gazdaság? Oktatás? Bármi?

ursus artos 2014.02.07. 15:41:57

@futur: hende, varga, szócska, cséfalvay...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.02.07. 22:11:56

@futur: ugy nez ki, nem ez a banda "jatszik az atommal", hanem az oroszok fognak, akik sorra epitik az atomeromuveket es a szakertelmuket ertelmes ember nem kerdojelezi meg, meg azok se, akik nem akarnak eromuvet, hanem inkabb szelkereket, napelemet, meg "majd veszunk aramot" szeretnenek.

különvélemény 2014.02.07. 23:06:18

@Winston Smith: "Amúgy mindenképpen szükség lett volna hitelre, de semmi bizonyítékát nem látom, hogy ez a legjobb konstrukció."

Én sem, hogy az imf hitel v olt a legjobb.
Miért nem versenyeztettük meg a világot?

különvélemény 2014.02.07. 23:07:38

Ezentúl minden hitelt versenyeztessünk meg, de nehogy döntés szülessen, mielőtt szuahéli ajánlat jön...

Winston Smith 2014.02.08. 00:43:54

@különvélemény: Ezek szerint újdonságot mondok neked azzal, hogy az ÁKK (Államadósság Kezelő Központ Zrt.) MINDEN HITELFELVÉTELT MEGVERSENYEZTET.

A jelenleg meghirdetett állapapír aukciók itt találhatók: www.akk.hu/object.04df0373-9876-446a-94da-9b6d18ddcfb7.ivy

Örülök, hogy ezzel is hozzájárulhattam a közgazdasági ismereteid bővítéséhez.
süti beállítások módosítása